tisdag 8 oktober 2013

De fyra B:na del II

De fyra B:na, del 2: Bön(eller B nummer två - be)
"be ständigt" - 1 Thess 1:15 (en av de kortaste verserna i Bibeln)

Hej! Har inte skrivit här på ett tag, det beror delvis på att jag har varit på skidläger, och delvis på att jag haft väldigt mycket att göra. Och när jag har mycket att göra glömmer jag ofta, eller snarare, prioriterar ofta inte att ta tid med Gud, vilket egentligen är typ tusen gånger viktigare än allt annat jag sysslar med. Så snälla, lär av mig och gör inte samma sak - tag tid att be!!

Hur gör du när du ber? Om du inte redan gjort det - hitta ditt eget sätt! Ta en promenad, sitt i din säng, sätt på lovsång, gå ut i naturen, vad vet jag. Själv gillar jag att gå ut och gå när jag ber. Helst sent när det inte är några andra ute. Ta reda på hur du gillar att göra och be Gud att hjälpa dig göra det!

Vad vill du att Gud ska göra i ditt liv, din familj, din skola och i världen? Börja be och tro att Gud kommer besvara det! Och när du ber, glöm då inte att lyssna på vad Gud säger till dig!

Finns det någon far ibland er som ger sin son en orm när han ber om en fisk eller ger honom en skorpion när han ber om ett ägg? Om nu redan ni, som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor, skall då inte fadern i himlen ge helig ande åt dem som ber honom?
Luk 11:11-13

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar