tisdag 8 oktober 2013

Nytt gymkort...

Tja.
I veckan har Herren besvarat mina böner och jag har fått ett nytt jobb, som vaktmästare på sjukhuset här i Karlstad, och har därmed råd att köpa gymkort.
Så jag har börjat gymma.

Och jag har insett att styrketräning har många likheter med att vara en lärjunge. Här är några exempel:

- Om man inte utmanas eller bär tyngre vikter stannar man där man är och lär sig inget nytt. För att bli starkare måste man ta tyngre vikter. På samma sätt är det med tron, man måste ibland utmana sig själv för att gå djupare.
- Om man slutar träna ett tag förlorar man snabbt muskler man har byggt upp. Samma sak är det i det andliga. Tar du en paus från Gud kommer du märka stor skillnad: dina "andliga" muskler blir svagare.
- Det räcker inte med ett hårt träningspass för att bli stark. Muskler bygger man upp under en lång tid, ja flera år. Så är det även med din tro - låt det ta tid, ha tålamod och GE INTE UPP!


***

Fråga.
Hur gör ni för att bygga era andliga muskler? Kommentera blogginlägget.
Skulle vara kul att veta och få inspiration. Skulle också vara kul att veta vilka det är som läser mina inlägg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar