tisdag 8 oktober 2013

Hej och välkommen!

Kul att du hittat till Bibelsidan och min blogg. Jag kommer uppdatera den var vecka och fokusera på något väldigt viktigt: Livet med Jesus.
Under många somrar har jag jobbat som konfaledare och en fråga jag ofta får är ”Hur kan man lära känna Gud?” Och ja…det är något jag tänker försöka svara på i den här bloggen.
Till att börja med finns det tusen sätt att lära känna Gud på. Jag gillar t.ex. att gå ut i naturen. Tjena alltså, man kan lära sig mycket om Gud genom skapelsen. Man kan också gå på zoo och skåda vilken kreativitet och humor Gud har. Eller äta riktigt god mat. Och så vidare.
Bibeln är ett annat sätt. Om du frågar mig är det bättre än något annat sätt att lära känna Gud på. Den säger sanningen om vem Gud är och vilka vi är och beskriver vår relation på ett ofelbart sätt. Så leta efter Gud överallt, och läs om Honom i Bibeln.
Och du! När du gör läser bibeln, glöm inte att be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar